Over Kwaliteit in beveiliging.nl
De initiatiefnemer van Kwaliteit in beveiliging.nl is de heer Davey Verbeek. De afgelopen jaren heeft hij als adviseur – samen met specialisten uit de particuliere beveiliging – uiteenlopende beveiligingsorganisaties begeleidt bij certificeringstrajecten vanuit De Veiligheidsman.nl. De aantoonbare groei en samenwerking met deze opdrachtgevers zijn de basis voor Kwaliteit in beveiliging.nl.
Waarom Kwaliteit in beveiliging.nl
In de praktijk zien wij dat particuliere beveiligingsbedrijven in het MKB dagelijks inspelen op steeds complexere risico’s en toenemende eisen van stakeholders. Wij willen certificeringen bereikbaar maken voor alle particuliere beveiligingsbedrijven, ongeacht de omvang en groeifase van de organisatie. Of dit nu een keurmerk beveiliging, ISO 9001 certificering of kwaliteitslabel van de branchevereniging VBe NL is.
Visie op kwaliteit
Onze overtuiging is dat het goed toepassen van kwaliteitsmanagement altijd bijdraagt aan het bereiken van de doelstellingen en continuïteit van de onderneming. Maar ook dat het effectief aansturen van een beveiligingsbedrijf begint bij eenvoudige procedures en werkafspraken. Dat het proactief adviseren van opdrachtgevers waarde toevoegt. En als het toch een keer mis gaat, het goed is om terug te kunnen vallen op schriftelijke afspraken met klanten, medewerkers en leveranciers.
Uw kwaliteit in beveiliging certificeren en deskundige ondersteuning op maat bieden. Snel, deskundig en betaalbaar geregeld. Dat is onze grootste passie.
De zeven pijlers voor kwaliteit in beveiliging
Focus op klanten en belanghebbenden
Een kwaliteitssysteem kan het verschil maken om te borgen dat de wensen en eisen van klanten en belanghebbenden worden gerealiseerd. Alleen het voldoen aan de gespecificeerde eisen van klanten is niet onderscheidend en échte klantgerichtheid vraagt meer dan dat. De organisatie zal de achterliggende behoefte(s) moeten signaleren om deze effectief in te vullen. Onderscheidende kwaliteits- normen en waarden zijn leidend in de bedrijfsvoering en vormen de unieke identiteit.
Leiderschap
Een leider geeft richting aan de organisatie, inspireert en betrekt medewerkers. Zorgen voor voortgang in de gewenste richting door het beschikbaar stellen van de juiste middelen. Leiderschap is zowel doel- als mensgericht om betrokkenheid van medewerkers te bevorderen.
Betrokkenheid van medewerkers
De medewerkers zijn het belangrijkste ‘middel’ voor een beveiligingsbedrijf om hoge kwaliteit van diensten te leveren. Zij leveren die goede kwaliteit wanneer zij voldoende competent zijn en gemotiveerd zijn. Motivatie wordt bereikt door mensen voldoende verantwoordelijkheid te geven en ze te betrekken bij belangrijke besluiten, zoals beleid, processen en werkafspraken.
Procesmatige aanpak
Een procesmatige aanpak resulteert in documentatie die uniek is voor elk beveiligingsbedrijf, omdat organisaties nooit precies hetzelfde werken of dezelfde doelen hebben. In plaats van enkel op papier te voldoen aan een kwaliteitsnorm, moet het gedocumenteerde managementsysteem geschikt zijn voor de activiteiten en werkwijze van de organisatie.
Continue verbetering
Gestructureerd en aantoonbaar werken aan het continue verbeteren van de diensten en processen. De verbetercyclus meten, analyseren en verbeteren op strategisch en operationeel niveau is de basis om vooruitgang te realiseren.
Besluitvorming op basis van feiten
Besluitvorming is een complexe aangelegenheid waarbij feiten, meningen en aannames een rol spelen. Besluiten waarin feiten, objectieve analyses en evaluaties van gegevens een belangrijke rol spelen, leiden vaker tot realistische conclusies.
Relatiemanagement
Beveiligingsbedrijven hebben steeds vaker stakeholders nodig om te anticiperen op de verwachtingen van opdrachtgevers. Samenwerken kan essentieel zijn met zzp’ers, medewerkers in een flexibele schil of organisaties met unieke kennis en ervaring in het vak. Partnerschap vereist een langetermijnvisie en structureel onderhoud van de relatie.